навички 21 століття

Навички 21 століття

Основні навички 21 століття
Навчальні та інноваційні навички

Творчість і інноваційність
  • Здатність до оригінальності та інноваційності в діяльності
  • Розвиток, впровадження та донесення нових ідей до інших
  • Відкритість до та сприяння новим та різноманітним перспективам
  • Робота над творчими ідеями для внесення вагомого та корисного вкладу у царину, в яку впроваджується інновація
Критичне мислення і вміння вирішувати проблеми
  • З’ясування причинно-наслідкових зв’язків, ґрунтовне доведення та розуміння ідей
  • Здійснення вибору та прийняття комплексних рішень
  • Розуміння взаємозв’язків між системами
  • Визначення та постановка суттєвих запитань для прояснення різноманітних позицій, що дозволяє приймати кращі рішення
  • Оформлення, аналіз та синтезування інформації для вирішення проблем та відповідей на запитання
  • Вміле, відповідальне мислення, що дозволяє людині формулювати надійні вірогідні судження для окреслення, аналізу та вирішення проблем.
Комунікативні навички та навички співробітництва
  • Ефективне формулювання думок та ідей шляхом їх чіткого та зрозумілого висловлення та написання
  • Демонстрація можливості ефективно співпрацювати з різноманітними групами
  • Гнучкість та готовність до застосування необхідних компромісів з метою здійснення спільного завдання
  • Прийняття відповідальності за результати спільної роботи
  • Розуміння, усвідомлення ролі ефективного спілкування, створення та використання різних видів спілкування: усного, письмового та за допомогою мультимедіа-засобів в різноманітних формах та в різних умовах.

Вміння працювати з інформацією, медіа та комп’ютерні навички

Інформаційна грамотність
  • Вміння швидко та ефективно шукати інформацію, критично та компетентно оцінювати інформацію, вміння вірно та творчо використовувати дані для вирішення проблем.
  • Базове розуміння етичних/правових питань, пов’язаних з доступом до та з використанням інформації
Медіа грамотність

  • Розуміння принципу побудови медіа повідомлень, того, для яких цілей та із застосуванням яких інструментів та за яких умов вони зроблені, їх характеристик.
  • З’ясування способів інтерпретації інформації різними особами, включення або відсутність різних оцінок та точок зору, усвідомлення залежності медіа-повідомлень від ціннісних норм та точок зору та розуміння того, як медіа можуть впливати на думки та поведінку.
    • Розуміння підґрунтя та базових засад етичних/правових питань, пов’язаних з доступом до та з використанням інформації
    IКT – грамотність (Грамотність у галузі інформаційно-комунікаціних технологій)
    • Належне використання цифрових технологій, інструментів та/або комунікаційних мереж для доступу, управління, інтегрування, оцінювання та створення інформаційних даних для успішного функціонування в суспільстві економіки знань.
    • Використання комп’ютерних технологій як інструменту для спілкування, досліджень, організації, оцінювання інформації, володіння базовим розумінням етичних/правових питань, пов’язаних з доступом та використанням інформації

    Життєві та кар’єрні навички

    Гнучкість та пристосовуваність
    • Пристосування (адаптація) до різних ролей та рівнів відповідальності
    • Ефективна праця в умовах двозначності (неоднозначності) та зміни пріоритетів
    Ініціатива та самоспямованість
    • Усвідомлення власного розуміння навчання та своїх потреб щодо навчання
    • Вихід за межі наявної майстерності та/або вимог навчальної програми для дослідження та розширення свого власного навчального досвіду та досягнення власних навчальних цілей
    • Прояв ініціативи з покращення навичок для досягнення вищого професійного рівня
    • Визначення навчальних завдань, виділення головних завдань та здійснення їх без зовнішнього стороннього нагляду
    • Ефективне використання часу та розподіл робочого навантаження
    • Бажання і здатність навчатися протягом всього життя
    Соціальні навички та навички, пов’язані зі співіснуванням різних культур
    • Належна та продуктивна праця разом з іншими
    • Використання для досягнення цілей сукупного інтелекту груп, коли це необхідно
    • Визнання культурних розбіжностей та використання різних перспектив для підвищення інновації та якості роботи
    Продуктивність та вміння з’ясовувати та враховувати кількісні показники
    • Встановлення та слідування високим стандартам і цілям для якісного і вчасного виконання роботи
    • Демонстрація старанності та позитивної робочої етики (наприклад, пунктуальність та надійність)
    Лідерство та відповідальність
    • Використання міжособистісних навичок та навичок вирішення проблем для впливу на інших та ведення їх до мети
    • Використання сильних сторін інших для досягнення спільної мети.
    • Виявлення чесної та етичної поведінки
    • Діяльність відповідно до інтересів широкої спільноти
    Джерело: Партнерство задля розвиту навичок 21 століття (www.21stcenturyskills.org). Використане з дозволу. 

Комментарии

Популярные сообщения из этого блога

Що таке LearningApps.org?